Nowa usługa aktywna będzie najprawdopodobniej od przyszłego roku.
Na karcie miejskiej, bankowe, czy to w aplikacji na telefonie komórkowym pasażer będzie mógł zakodować wybrany przez siebie bilet. Zakup takiego biletu będzie odbywał się w internetowym portalu pasażera, w aplikacji telefonicznej lub poprzez udanie się do punktów obsługi pasażera - mówi Anna Majchrzak-Poniewierka, dyrektor Wydziału Komunikacji Miejskiej.
Dodatkowo w każdym autobusie czy tramwaju znajdzie się mobilny kasownik.
Będzie on umożliwiał dokonanie bezgotówkowej transakcji zakupu biletu typu "wybierz - zbliż i jedź". Czyli wybieramy interesujący nas bilet, przykładamy kartę bankową lub miejską i stajemy się posiadaczem wskazanego biletu. Takie urządzenia w naszych autobusach pojawią się na początku przyszłego roku - dodaje przedstawicielka Urzędu Miejskiego.
Ta sama karta lub aplikacja w telefonie będzie potwierdzeniem opłacenia biletu w przypadku kontroli.
Ponadto, miasto chce postawić kolejne biletomaty na przystankach w centrum miasta oraz osiedlach.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]