Grudziądzanie wciąż mają problem z segregowaniem śmieci. Najpopularniejsze są w mieście czarne kosze gdzie trafia ponad 60 procent wszystkich odpadów. W pozostałych kontenerach ląduje ich nieco ponad 30 procent.
Z tego czarnego my staramy się, to co się, poddać recyklingowi. To jest bardzo pracochłonne i kosztowne. Apeluję do mieszkańców, abyśmy nie szli na łatwiznę i nie wrzucali wszystkiego do czarnych pojemników - mówi Tomasz Pasikowski, prezes grudziądzkich Wodociągów.
W związku z tym spółka wystartowała dzisiaj z kampanią „Grudziądz Segreguje”. Materiały promocyjne dostępne są głównie w sieci.
Otwieramy dedykowaną stronę internetową, na której będą dostępne wszystkie informacje związane z segregacją odpadów. Nasza kampania pojawi się również w mediach społecznościowych - dodaje szef wodociągów.
Odpowiednia segregacja może przełożyć się na niższe koszty gospodarki odpadami.
Jeżeli nasi mieszkańcy będą segregowali odpady, to trzeba jasno powiedzieć, że te opłaty będą zdecydowanie niższe. Opłaca się segregować śmieci i budzić tę świadomość już od najmłodszych lat - dodaje z kolei wiceprezydent Tomasz Smolarek.
W ramach kampanii organizowane będą również konkursy oraz quizy z nagrodami. A tymi są zestawy klocków LEGO przedstawiające... śmieciarki.
Więcej o samej kampanii posłuchacie w materiale poniżej:
Przypomnijmy, w Grudziądzu kary za brak obowiązkowej segregacji śmieci wynoszą 84 złotych od osoby.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]